E-sport w Polsce rośnie jak na drożdżach

Branża e-sportu rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. Przychody przekraczają 10 mln dol. i rosną o kilkanaście procent rocznie. Elektroniczne rozgrywki śledzi tysiące fanów, a ich liczba szybko się zwiększa. Skala zainteresowania przyciąga sponsorów, co powoduje, że pula nagród w turniejach jest coraz większa.

 Rynek e-sportu na świecie jest wart około 900 mln dolarów. W samej tylko Europie wartość sięga około 0,5 mld dolarów, a w Polsce – około 10 mln dolarów i wzrasta – mówi agencji informacyjnej Newseria Jakub Nalej, szef portalu CSCenter. – Rynek e-sportu wzrasta przychodowo z roku na rok o około 14 proc.

Z danych PayPal i SuperData wynika, że w 2017 roku przychody z e-sportu mogą wzrosnąć do 12 mln dolarów, a w 2018 – do 13,5 mln. W Rosji, która jest liderem wśród ośmiu badanych europejskich państw, zarówno pod względem rozmiarów rynku, jak i liczby widzów, wartość sięga 35 mln dolarów.

W Europie e-sport zapewnia rozrywkę 23 milionom widzów. Raport PayPal i SuperData ocenia, że w Polsce jest ich 550 tys., ale do 2018 roku liczba ta ma się podwoić.

 Zainteresowanie ludzi e-sportem jest bardzo trudno policzalne, szczególnie w Polsce. Wiele podmiotów podjęło się policzenia tego, ale dane są bardzo rozbieżne. Pojawia się np. liczba pół miliona ludzi zainteresowanych e-sportem, jednak w przypadku ostatnich mistrzostw świata, które odbywały się w Katowicach, oficjalne dane mówią o 2,8 mln oglądających Polaków – mówi Jakub Nalej.

Październikowe finały ESL Mistrzostw Polski gier Counter-Strike: Global Offensive i Leauge of Legends cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem wśród e-sportowej społeczności. Finały w Łodzi obejrzało ponad 200 tys. unikalnych widzów na serwisie Twitch, co stanowi 20-proc. wzrost w porównaniu do zeszłorocznej edycji. Dodatkowo finały osiągnęły ponad 250 tys. odsłon Cybersport.pl i ESL Polska w dniach finałów i ponad 550 tys. zasięgu transmisji finałów prowadzonych na Facebooku. Z kolei 23 października w Katowicach odbędą finały europejskiej ligi „World of Tanks”.

– Na rynek e-sportu w Polsce znacznie wpływają imprezy. Wydaje mi się, że ogromną cegiełkę ku temu przyciągnął Intel, organizując imprezy Intel Masters. Tutaj musimy się też pochwalić, że organizujemy właśnie największą ligę e-sportową w Counter-Strike. Mamy nadzieję, że sporo się przyczynimy do tego e-sportu w Polsce – stwierdził przedstawiciel portalu. – Jesteśmy już po pierwszej edycji CSCenter League, czyli ligi, którą organizujemy. Była dotychczas ligą z największą pulą nagród, jaka kiedykolwiek była w polskim sporcie.

W finale CSCenter League łączna pula nagród wynosiła 80 tys. zł. W pięciu turniejach kwalifikacyjnych wzięło udział 576 drużyn, czyli 2800 zawodników.

W grudniu tego roku serwis organizuje drugi sezon, który będzie opierał się już na najlepszych drużynach w Polsce. Niewykluczone, że pojawią się również ekipy zagraniczne.

– Myślę, że druga edycja CSCenter League zaskoczy przede wszystkim tym, że będziemy starali się zebrać wszystkich najlepszych zawodników w jednym momencie. Nie będą oni musieli być już tak rozproszeni po międzynarodowych podwórkach, jak to jest dotychczas – wskazał Nalej.

Previous Polski e-handel będzie w 2020 roku wart 60 mld zł
Next 60 proc. studentów dorabia po zajęciach. Większość pracuje na umowę-zlecenia

Może to Ci się spodoba

Wrotki

Zanim w Ameryce i Europie rozpowszechniły się łyżworolki, bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się wrotki. Ten specyficzny sprzęt po raz pierwszy został zaprojektowany przez belgijskiego konstruktora już w XVIII wieku. Dziś

Wirtualna rzeczywistość zmienia sport

Innowacje zmieniają sport – zarówno sposób uprawiania poszczególnych dyscyplin i przygotowań do nich, jak i odbioru sportu przez kibiców. Dzięki urządzeniom wirtualnej rzeczywistości fani mogą stać się częścią wydarzenia, jakim są zawody czy

Euro 2016 może przynieść UEFA 2 mld euro zysku

Największe imprezy sportowe to okręty flagowe światowego marketingu sportowego – przekonuje Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska. Wysoka frekwencja, a więc i coraz większe przychody ze sprzedaży biletów sprawiają, że również

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!