Kilka sposobów na pozbycie się złych nawyków żywieniowych na zawsze

Kilka sposobów na pozbycie się złych nawyków żywieniowych na zawsze

Jeśli jesteś przyzwyczajony do życia na hamburgerach, pizzy, frytkach i kebabach, ale chcesz schudnąć, poprawić samopoczucie i pozbyć się poczucia winy, masz szansę wszystko zmienić bez diety i całkowitej rezygnacji z ulubionego jedzenia. Przyjrzymy się sposobom, które pomogą ci zmienić styl życia, poprawić kondycję, poczuć się lepiej i pewniej. Zmień swoje nawyki żywieniowe.

 Wprowadzaj do swojej diety zdrową żywność

Dodaj jak najwięcej warzyw, owoców, roślin strączkowych, zbóż, orzechów i nasion – doprowadzi to do tego, że z czasem będziesz coraz mniej korzystać z jedzenia typu fast foody.

Zawsze miej ze sobą zdrowe przekąski

Warto mieć pod ręką gotowe przekąski – bez nich szansa na wpadnięcie w chipsy jest bardzo duża, bo te ostatnie w mieście kupuje się znacznie łatwiej niż zdrowej przekąski. Najlepszymi przekąskami są aktywowane orzechy (wstępnie namoczone), świeże i suszone owoce, koktajle, soki, naturalne batony energetyczne i kulki bez cukru oraz mleko orzechowe

Zacznij dobrze dzień

Mianowicie: codziennie rano przed posiłkiem wypij szklankę ciepłej wody z cytryną. Pomoże ci to odzyskać świeżość i zmotywuje cię do przestrzegania zdrowej diety przez cały dzień. Pij codziennie sok ze świeżych warzyw. Dobroczynne substancje zawarte w sokach uzupełniają zapotrzebowanie organizmu na witaminy. Poza tym są bardzo satysfakcjonujące – po soku warzywnym prawdopodobnie przestaniesz odczuwać apetyt na niezdrowe potrawy.

Dbaj o siebie

Im lepiej się czujesz, tym mniej prawdopodobne jest, że zanieczyścisz żołądek niezdrowym jedzeniem. Dlatego bardzo ważne jest, aby zadbać o całe ciało: wyspać się, odpocząć, uprawiać sport. Wszystko to pomoże również w radzeniu sobie ze stresem, który często jest główną przyczyną przejadania.

Mikroflora jelitowa

Kilka badań potwierdziło związek między naszymi nawykami żywieniowymi a składem mikroflory jelitowej. Według niektórych raportów nasz organizm zawiera dziesięć razy więcej bakterii niż nasze własne komórki. Podczas wszystkich tych procesów wytwarzane są różne substancje chemiczne, które zmieniają nasz nastrój, zachowanie i tak – preferencje smakowe! To fakt potwierdzony przez naukę. Dlaczego polecam jedzenie warzyw i błonnika? Ponieważ jest to pokarm pożytecznych bifidobakterii, które powinny dominować w naszych jelitach. Podobnie jak wszyscy potrzebują odpowiedniego pożywienia, aby móc dominować na ścianach jelit. Jeśli jest ich dużo, to czujemy się lepiej i zdrowiej, a także łatwiej nam zrezygnować z niezdrowego jedzenia. Zacznij brać probiotyki. W ten sposób dodasz do jelit nowe kolonie pożytecznych bifidobakterii. Bez wprowadzenia warzyw do diety działanie probiotyków będzie przejściowe. Nie wystarczy dodać bakterii do jelit, trzeba je również karmić.

Uzależnienie fizjologiczne

Nie możesz po prostu zmienić swoich nawyków żywieniowych, ponieważ wiele pokarmów uzależnia fizycznie. Na przykład eksperyment na szczurach wykazał, że cukier jest bardziej uzależniający niż kokaina. Dlatego nie tylko odczuwasz chęć ich zjedzenia, ale też pogarsza się twój nastrój, odczuwasz łagodny (lub silny) niepokój, nie możesz się skoncentrować itd.? Są to oznaki fizjologicznej zależności. Aby zmienić nawyki żywieniowe, musisz odrzucić uzależniające produkty.

https://centrumwitalnosci.pl/

Previous Wyposażenie warsztatu samochodowego
Next Wskazówki dotyczące mycia samochodu

Może to Ci się spodoba

Life&Style 0 Comments

Polacy szukają śniadaniowych nowości

93 proc. Polaków regularnie spożywa śniadanie – wynika z badania „Od jedzenia humor się zmienia” przygotowanego przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia. Coraz częściej są to zdrowe, pełne wartości odżywczych posiłki. Ponieważ

Life&Style 0 Comments

Bindowanie. 4 rodzaje oprawy książkowej – plusy i minusy

Istnieje co najmniej kilkanaście metod wiązania, a każda z nich ma swoje wady i zalety w zależności od celu dokumentu. Niektóre oprawy są trwalsze od innych, inne pozwalają na płaskie

Life&Style 0 Comments

Swetry na zimowe wieczory

Zmiany klimatu dają się coraz bardziej zauważyć. Surowe zimy na amerykańskim kontynencie, gdzie temperatury sięgają nawet -55 C, w naszej części kontynentu zimy łagodne, kilka dni śniegu i temperatura nie

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź